virkad.blogg.se

Vardagsliv med inslag av virkning och andra handarbetsformer.

Till förlossningen för en koll

Publicerad 2016-09-06 15:44:59 i Gravid,

Trots att jag inte gått längre än till graviditetsvecka 28 så hade jag själv märkt förändring och ringt 2 gånger till barnmorskan där dom sagt båda gångerna att "det är ingenting, du kan vänta"
 
På den bokade barnmorsketiden sa jag en 3e gång att jag är orolig för havandeskapsförgiftning hon tyckte inte jag skulle vara orolig för "sånt får man inte så tidigt"
Men blodtrycket sa något annat.
Fick en tid 2 dagar senare på förlossningen för en "liten koll" ett ctg skulle tas och jag skulle lämna blod och urinprov. Inget konstigt.
 
MEN som jag sen tidigare vet är det lurigt att åka på såna kontroller då man inte vet vad som händer så jag tog med mig lite saker i bilen i fall att.
 
På förlossningen var alla trevliga och jag lämnade mina prov och fick göra en ctg kurva. Allt såg bra ut förutom trycket som var för högt. Blev kvar flera timmar och fick blodtrycksmedicin. Läkaren kom och sa att jag fick åka hem under natten och komma tillbaka 9 morgonen efter.
 
Nästa dag var det nytt blod och urinprov och urinprovet visade en liten försämring och blodtrycket var fortfarande högt. Fick fler tabletter och när läkaren kom sa hon att jag skulle inte få åka hem utan bli inlagd på bb.
 
Det var verkligen inte det jag trodde skulle hända i vecka 28 när jag bara skulle göra en liten koll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

25-årig 2-barnsmamma med stort intresse av handarbete.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela