virkad.blogg.se

Vardagsliv med inslag av virkning och andra handarbetsformer.

Början på vecka 29

Publicerad 2016-09-06 22:19:24 i Gravid, Vardag,

Efter jag fått åka hem lördagskvällen var jag tillbaka på förlossningen klockan nio morgonen efter för nytt ctg och nya prover.
 
 
Då visade urinprovet en liten ändring och något i blodprovet visade liten ändring. Men det som oroade mest var blodtrycket som var högt. Det var också ovanligt att detta hände så tidigt och jag skulle bli flyttad till bb och bli inlagd för att övervaka och sänka blodtrycket.
 
Det var ingen höjdare att lämna familjen och ligga så pass tidigt på bb avdelningen då det ända dom skulle göra under dagen var att ta blodtrycket 3 gånger.
 
Maten var hemsk!
 
Dagen efter var blodtrycket ca 129/90 och det var tydligen inte bra nog för det undre trycket skulle vara under 90 så jag skulle stanna en dag till och äta blodtryckssänkande medicin 3 gånger om dagen!
 
Sen fick jag göra ett ultraljud utan sambon vilket var tråkigt. Bebisen hade mycket vatten att snurra i och var helt normalstor och flödet var bra. Han räknade ut vikten som var 1,3 kg.
 
Dagen gick och jag var tröttare än vanligt inte konstigt med alla tabletter jag äter.
 
Idag var det nya prover och blodtrycket var bra sen höjningen av medicinen ca 118/82 MEN urinprovet visade fortfarande förändring OCH blodproverna visade påverkan PLUS att blodprovet nu visade att jag fått minskat antal blodplättar.
Så blodproverna plus urinprovet visar tydligt havandeskapsförgiftning men ändå blev jag utskriven idag.
 
Nya blodprover om 2 dagar på vårdcentralen.
 
Tycker det är konstigt att när jag mår sämre nu än när jag blev inlagd då blir jag utskriven.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

25-årig 2-barnsmamma med stort intresse av handarbete.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela