virkad.blogg.se

Vardagsliv med inslag av virkning och andra handarbetsformer.

Vecka 34 och oroande samtal...

Publicerad 2016-10-11 11:43:20 i Gravid, Vardag,

Veckorna går och trots att tiden rinner iväg har jag inte förberett för bebisen än. Lite kläder finns och filtar men ingen säng/sängkläder/vagn/babyskydd eller babygym har vi köpt än.
 
Eftersom det finns lite kläder hemma tyckte jag det var läge att handla lite mer byxor
hittade massa snyggt och köpte bland annat dessa
Supermjuka och Svanenmärkta dessutom.
 
Veckorna går och skulle jag känna efter skulle jag säga att jag är tröttare än vanligt, normalt dom senaste veckorna sover jag 30 min på dagen men senaste veckan kan det bli 2 30 minutare eller en vilostund på 1-1,5 timme. Jag är trött hela tiden och senaste dagarna är det som att jag ska bli sjuk att febern ska komma när som helst men den kommer inte, jag känner mig lite sjuk men jag tänker inte på det.
 
Igår vid 18.30 ringde "hemligt nummer" det  var barnmorskan som undrar hur jag mår. Samma dag tog jag blodprover på vårdcentralen och hon hade fått provsvaren.
"dom var lite högre än väntat, vi hade en inbokad tid om 2 veckor men du får en ny tid nu på torsdag för att träffa mig, läkarna och göra ett ultraljud. Blir det värre ring förlossningen"
...
 
Sov inte mycket inatt och nu är det en evighet till torsdag!
Vet ju inte hur allvarlig havandeskapsförgiftningen är om det nu är påverkan på mina organ?
Hur ska jag veta när det är "värre" eftersom jag redan har
huvudvärk
Synförändringar till och från
Illamående (mellan måltid)
Känner mig sjuk, trött och febrig

Kommer antagligen inte sova inatt heller utan jag ska försöka få tag på barnmorskan i eftermiddag och fråga om provsvaren.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

25-årig 2-barnsmamma med stort intresse av handarbete.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela