virkad.blogg.se

Vardagsliv med inslag av virkning och andra handarbetsformer.

Vecka 25 och penicillin

Publicerad 2016-08-12 18:24:44 i Gravid,

Nu är snart vecka 25 över.
Tycker graviditeten gått för bra och givetvis när jag tycker att det har gått bra så blir det plötsligt mycket jobbigare.
 
Detta har aldrig hänt tidigare och givetvis händer det nu.
Nu är jag inne på dag 3 av 5 med penicillin.
När MVC ringde sa dom kort att jag ska äta penicillin i 5 dagar, det blir ingen extra koll och detta kommer innebära att jag måste ha penicillindropp i samband med förlossningen. Sen fick jag inga svar på frågor jag hade.
 
Givetvis när jag inte fick veta något läste jag på nätet. Nu är jag inte lugnare precis när jag läst om att barnet kan få vissa sjukdomar, den kan plötsligt dö i magen, eller efter förlossning, den kan bli väldigt sjuk efter förlossningen eller när som helst. Det kan ju också gå hur bra som helst. Men det är alla dom andra texterna jag läst som snurrar i huvudet hela tiden. Så inte är jag precis lugn just nu.
 
Hoppas på det bästa.
Här är en magbild från vecka 25
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

25-årig 2-barnsmamma med stort intresse av handarbete.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela