virkad.blogg.se

Vardagsliv med inslag av virkning och andra handarbetsformer.

Samtal till MVC och beslut om att byta

Publicerad 2016-08-19 18:05:56 i Gravid,

Ringde MVC idag för att jag tror jag har urinvägsinfektion igen plus att jag i 2 dagar fått ont när bebisen rör sig längst ner i magen och jag har aldrig tidigare känt smärta när bebisen rör sig.
Men hon tyckte inte jag skulle kolla mig för urinvägsinfektion eftersom jag nyss ätit penicillin.
Sen frågade jag om det andra som jag tänkt/oroat mig för i 7 dagar nu angående vätskesamling på samma ställe som jag hade förra graviditeten i vecka 35 innan jag fick havandeskapsförgiftning 3 veckor senare. Plus ett annat ställe vätska har samlat sig på.
Ja men det kunde man få tyckte hon.
"Är du överviktig?"
"Ja"
" Ja du lider av fetma och då samlar du på dig vätska, det gör man när man har fetma som du har. Så det tycker jag inte du behöver kolla upp"
 
Nu är det 5e eller 6e gången som dom utan anledning talar om för mig att jag är fet eller att jag lider av fetma.
 
Det har aldrig varit prat om min fetma under tidigare graviditeter trots att vikten är samma.
På det förra sjukhuset var dom mycket bättre och kunde tala om min graviditet inte om att jag är fet/de är mitt fel att bilden på ultraljudet är suddig för jag har mycket stoppning/jag samlar vätska för att jag är fet/vad jag åt innan graviditetet, det var mycket fika och godis va eftersom jag är fet.
 
Jag tänker inte ta mer nu. VARJE gång jag träffar dom säger dom så.
Måndag ringer jag Norrköping och byter till dom igen. Fy fan för Linköping.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

25-årig 2-barnsmamma med stort intresse av handarbete.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela